Anders Ullberg

Tankar och funderingar som dyker upp och behöver bli nedskrivna.

tisdag, augusti 02, 2005

Omtumlande IP-telefoni

Nu är det inte lätt att hänga med i svängarna. Nu har jag hittat SKYPES utmanare. Voipbuster erbjuder samtal till fasta telefonsamtal till alla fasta telefoner i Sverige och stora delar av världen. Hur kan de? Testade lite och upptäckte att samtalet bryts efter en minut. Haha smart. Då blir man van att använda tjänsten och så småningom kommer man att betala. Trodde jag. Sen såg jag att man kan betala in en euro (ca 10 kr). Då gjorde jag det. Kändes lite konstigt att göra det med VISA-kortet, men ändå. Efter det så kan jag ringa långa samtal helt gratis. Fattar noll. Testade att ringa till Tomas nya Englandsnummer på SKYPE-in, och vi pratade via England i flera minuter. Det bröts inte. Konstigt. Fattar fortfarande ingenting.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home